2013. április 5., péntek

Fehér csokis mascarpone torta szederrel

Húsvétkor volt készült ez torta, bár az igazi apropó nem ez volt. Húsvét vasárnap volt ugyanis pici unokahúgom keresztelője, ezért mindenképpen szerettem volna egy fincsi tortát a nagy napra. Persze, ő még csak nézegethette, nem ehetett belőle.
Az ötlet nem eredeti. Ugyan én gondoltam ki, hogy mi is kerüljön a tortába, de amikor körülnéztem a neten láthattam, bizony ez az ízkombináció már többeknek is eszébe jutott. Legalábbis ami a mascarponét és a fehér csokit illeti. Vannak ízek, amelyek sokak számára összeillenek.
Bár gyakran készülnek krémsajt alapú torták keksz alappal, én mégis jobban kedvelem a piskótát. A szokás hatalma talán.
Ehhez a tortához a marcipános csokitortámnál használt fehér piskótát képzeltem el. És ha már elképzeltem, akkor meg is sütöttem persze.
A krémhez 50 dkg mascarponét kikevertem 2 dl tejszínnel és 2 kanál porcukorral. Vízgőzön megolvasztottam 20 dkg fehér csokit, és ezt is a krémhez kevertem. Valójában nem volt rá szükség, azért biztos ami biztos egy kevés instant zselatint is kevertem bele. Mivel ajándékba ment a torta, nem szerettem volna, ha még fogyasztás előtt szétcsúszik.
A kihűlt piskótára került tehát ez a krém, és amíg a gyümölcsöt elkészítettem, addig a hűtőbe került.
Úgy 4 dl vízbe kristály cukrot tettem (nem mértem, csak úgy találomra) és felforraltam. Ekkor bele raktam egy csomag (450 grammos) fagyasztott szedret, és néhány percig főztem. 2 lapos evőkanálnyi étkezési keményítőt kikevertem egy kevés vízzel, és lassan a gyümölcshöz adtam, mert azt szerettem volna, ha nem színtiszta zselé lesz, hanem egy kicsit krémesebb réteg kerül a krémre. Még forrón hozzá kevertem fél csomag hagyományos zselatint (persze előbb vízzel elkevertem és felforraltam). Amikor kihűlt a gyümölcs, és kezdett összeállni, akkor öntöttem a mascarpone krémre, és így került vissza a hűtőbe, hogy teljesen megdermedjen. Amikor a zselé megdermedt, levettem róla a torta formát, akkor így nézett ki:


Aztán felszeletelve:



Utólag kiderült, hogy a szeder jó választás volt, mivel az édes krémhez édes gyümölcs kívánkozott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése