2013. június 12., szerda

Meggyes morzsasüti

Végre elérkezett az idő, amikor mindenféle friss gyümölcsöt lehet beszerezni - akár saját kertből, akár piacon. Eper, meggy, cseresznye, vagy éppen rebarbara szezon tart, és ezek mindegyikével elkészíthetünk egy gyors morzsasütit. Igazán egyszerű, tehát kezdők is bátran neki foghatnak, garantáltan nem lehet elrontani.
Így készítettem:
Fél kiló meggyet kimagoztam, és egy szűrőben lecsöpögtettem, míg a morzsát összeállítottam. Ehhez vettem 5 dkg teljes kiőrlésű búza lisztet, 5 dkg zabpelyhet (normál, nem darált volt), 3 dkg barna nádcukrot, és 5 dkg margarint, és ezeket összedolgoztam, de csak annyira, hogy morzsás állagú legyen.
Egy kerámia sütőtál aljára szórtam 2 evőkanál zabpelyhet, majd elegyengettem rajta a lecsöpögtetett meggyet. Szórtam rá egy kanál barna cukrot, meglocsoltam egy kevés mézzel (1 evőkanálnyi lehetett) , és egy kis mézes fűszer keveréket hintettem rá. A meggy tetején elegyengettem a morzsát, majd lefedtem az egészet fóliával, és így raktam előmelegített sütőbe. 20 percig sütöttem így, majd további 10 percig fólia nélkül. Isteni illata volt a fűszer keveréktől, szuperül összeértek az ízek, a leszórt zabpehelynek köszönhetően pedig nem lett túl leveses.


A kép nem sikerült túl jól sajnos, de szerencsére az ízekkel nem volt probléma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése