2014. augusztus 16., szombat

Töltött cukkini

 
Már sokszor említettem, mennyire szeretem a szüleim által termesztett zöldségeket. Vegyszermentes, és a felhasználás előtt szedjük le a kertben. 
A cukkinit leginkább rántva szeretjük, illetve készül belőle főzelék is néhanapján. Tavaly sütöttem cukkinis piskótát, ami meglepően finom volt. Most megint csak egy új módon (nekünk új), töltve készítettem.
A főzéskor soha nem használok mérleget, így pontos mennyiségek sehol nincsenek.
Tehát, egy kisebb hagymát nagyon apróra vágta, kevés olajon megpirítottam.  Reszeltem bele 2 gerezd fokhagymát, és bele raktam a darált húst, együtt pirítottam néhány percig. Később felöntöttem egy kevés vízzel, és fűszereztem sóval, borssal, kevés fahéjjal és készre pároltam.
Egy lábasban kevés lisztet elkevertem fele-fele mennyiségben vízzel és tejjel, sóztam, borsoztam, majorannát raktam bele, valamint egy darabka vajat. Ebből nem túl sűrű besamelt főztem.
Két kisebb cukkinit hosszában ketté vágtam és kiszedtem a magokat belőle, és egy kivajazott kerámia tálba raktam őket. Megtöltöttem a párolt darált hússal. Mivel maradt még a húsból, egy másik cukkiniből 2 karikát levágta, szintén kimagoztam, és a tálba rakva megtöltöttem a hússal. A besamellel jól megöntöztem a töltött cukkiniket, a kevés maradékot a cukkinik mellé a tálba öntöttem. Úgy fél deci víz is ment még a tálba, hogy a cukkini meg tudjon párolódni. (Lehetne még sajtot rakni a tetejére, de ezt én kihagytam)
Lefedtem alufóliával, és beraktam a sütőbe. Egy ideig mindenképp lefedve akartam sütni, hogy a cukkini is megpuhuljon, ne csak a hús piruljon. Amikor tehát a cukkini megpuhult, eltávolítottam a fóliát és anélkül sütöttem tovább, míg szépen megpirult az egész.
Finomabb lett mint amire számítottam, a tálban levő mártással tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése