2015. január 2., péntek

Kiskarácsony, nagykarácsony...

Nagyon rég nem írtam már bejegyzést, de a sütés-főzést eléggé hanyagoltam az utóbbi hónapokban. Vagy ha csináltam is bármit, a fotózásra már nem nagyon jutott energia. Az ünnepekre viszont egy picit aktivizáltam magam, és jó szokásomhoz híven egy eredetileg "normál sütit" készítettem el tortaként. Ez alkalommal az olajos mézes jutott erre a sorsra, néhány (szerintem) karácsonyi  összetevővel lett belőle ünnepi torta.
Az eredeti receptben megadott mennyiségekkel megsütöttem mindkét piskótát normál méretű tortaformában. A krém is eredeti mennyiségben készült, azonban a kétharmada lett csokoládés ízesítésű, egyharmada maradt vaníliás. A csokis krémhez 10 dkg olvasztott csokit használtam és egy kanál kakaóport, illetve került bele némi amaretto likőr és keserű mandula aroma is, ami véleményem szerint karácsonyi ízvilágot kölcsönzött.
A kihűlt tortalapokat ketté vágtam, és megtöltöttem krémmel. Alulra került az egyik mézes lap, amire a csokis krém felét kentem, és megszórtam 3 marék vágott dióval. Ezt követte a sima tortalap, majd a fehér krém, és a második fehér tortalap, amire a csokis krém másik fele és 2 marék apróra vágott aszalt szilva került. Beborítottam a második mézes lappal, majd bevontam kívülről is krémmel. A bevonáshoz új krémet kellett gyártanom, mert az eredeti mennyiségből erre már nem futotta. Kevés besamelt, margarint és cukrot kevertem ki, és ezzel kentem körbe a tortát.
Néhány órára bekerült a hűtőbe, hogy be tudjam vonni az előző nap elkészített fondanttal.
Sajnos nagy igyekezetem, hogy tökéletes legyen a bevonó,  nem jártam túl nagy sikerrel, picit szakadt a bevonó és utólagos restaurációra szorult több helyen is. Cukormázzal és cukorgyönggyel díszítettem, ez sikeredett végül:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése