2015. május 5., kedd

Hello London! I.


Mint ma már szinte minden családban, a mienkben is vannak többen, akik külföldön dolgoznak. Londonban ketten is, így tulajdonképpen rokonlátogatóba mentem ki,még tavaly április végén. Régi vágyam volt, hogy megnézhessem a várost, és ha lehet akkor városon kívül eső nevezetességeket is.
Az ott töltött egy hét alatt szinte valamennyi fő nevezetességet sikerült végig látogatni. Sokan mondják - és én is egyetértek ezzel a véleménnyel - hogy a várost nem feltétlenül ezeken a nevezetességeken keresztül lehet megismerni, hanem akkor, ha lemerészkedünk a jól kitaposott ösvényekről. Volt erre is példa, de a legfőbb turista látványosságokat nem szívesen hagytam volna ki.
Ez volt az első repülős utam, így mindenképpen akartam képet a felhők felett.
Az évforduló alkalmából néhány fotó az útról:


Az időjárás ezen a héten egyébként sokkal jobbnak bizonyult mint a magyarországi. Ugyan elég hűvösek voltak a reggelek, és időnként esett is, de minden nap kiderült az idő, és kiránduláshoz nagy melegere nincs is szükség. A borús égbolt pedig igazán jól mutat a fényképeken.

A Big Ben - amiről nekem mindig egy film jut eszembe, az Európai vakáció Chevy Chase-zel. Fantasztikus.

Big Ben
A baloldali közlekedés izgalmas volt számomra, bár én csak tömegközlekedéssel és gyalog kirándultam. Szerencsére a hozzám hasonlók kedvéért a zebráknál többnyire fel van festve, hogy melyik irányba érdemes figyelni a biztonságos átjutás érdelében. Jó szolgálatot tettek ezek a feliratok. Azt gondoltam, hogy egy olyan országban mint Anglia a legszigorúbban követik  a közlekedési szabályokat, de meg kellett lepődnöm. A lámpa zöld és piros jelzése igazából keveseket zavart, tilosnál is legalább annyian mentek át a zebrán mint szabad jelzésnél.


Már régóta vágytam rá, hogy átsétáljak a Tower Bridge-en. Jó néhányszor meg is tettem, és be is mentem, megnéztem a filmet a híd építéséről, a szerkezetet amely a hidat működteti, illetve a kilátást.


Nem vagyok nagy templom látogató még akkor sem, ha egy híres építményről van szó mint a  St.Paul's Cathedral. Kívülről jártam csak körbe, impozáns épület.
St.Paul's Cathedral

A Westminster Apátság szintén csak körbe járva lett.

Westminster Abbey
Mindenképp nagy élmény a London Eye-ra felülni. Fantasztikus kilátás nyílik a városra minden irányból, és azok is simán felszállhatnak, akik küzdenek a magassággal. Mivel zárt kapszulákban kapunk helyet, nem ér szél, nem érezhető a magasság, nincs félelemérzet. Én legalábbis így voltam ezzel.

The London Eye

Ha már magasság, akkor említést érdemel a libegő, amellyel az O2 aréna megközelíthető. A bérlet nem érvényes, ide külön kell jegyet venni. Utazás szintén zárt fülkében, de épp szeles időben ültünk fel, ami a magasban kicsit félelmetes volt, de szívesen felülnék újra.




A St.James parkon átsétálni igazi feltöltődést jelentett, gyönyörű virágok, madarak...







Folyt.köv....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése