2016. március 17., csütörtök

Milka torta

Nagyon rég volt, amikor utoljára receptet osztottam meg itt. Ahogy mindig, most is sütöttem tortát anyukám születésnapjára. Sokat gondolkodtam, keresgéltem, mert a család többszörösen problémás - különböző allergiákkal és intoleranciákkal sújtva. Az alapanyagok alapos átgondolása mellett legalább ekkora figyelmet kellett szentelni annak is, hogy az ünnepelt ízlésének is megfeleljen a sütemény. Így esett a a választásom a Milka tortára, melynek a receptjét itt találtam.
Így készült:

Hozzávalók:

Piskótához:
12 tojásfehérje
12 kanál cukor
20 dkg darált mogyoró
4 kanál liszt

Krémhez:
12 tojás sárgája
20 dkg cukor
3 kanál liszt
3 csomag vanília puding por
1 l tej
20 dkg fehér Milka
20 dkg mogyorós Milka
25 dkg margarin
0,5 l tejszín

3 tojás fehérjét felverünk, majd hozzá adunk 3 kanál cukrot, 5 dkg mogyorót és fél kanál lisztet. 26 cm-es tortaformában 12-15 perc alatt megsütjük a tésztát, majd még 3x megismételjük. Összesen tehát 4 tortalapunk lesz.
A krémhez kikeverjük a tojás sárgákat, a cukrot, lisztet és puding port a tejjel. Ebből krémet főzünk, mikor kész azonnal kétfelé osztjuk. Az egyik felébe a fehér csokit, a másik felébe a tejcsokit tördeljük, és addig keverjük amíg elolvadnak a krémben. Ha kihűltek a csokis krémek, mindegyikbe fél margarint rakunk és habosra keverjük.
Felverjük a tejszínhabot, és összeállítjuk a tortát:
a piskótára kerül a csokis krém, majd a fehér csokis, végül a tejszínhab. Ezt ismételjük amíg tart az anyagunk.
A sok krémből jutott az oldalára is, a tetejére tejszínhab illetve olvasztott csoki került.
Hűtőbe raktam néhány órára, s közben a díszítéshez kivágtam a sütőpapírt ami körbe érte a torta formát, és annál magasabb volt néhány centivel., Gőz felett megolvasztottam 10 dkg csokoládét, beletöltöttem habzsákba és a sütőpapírra "rajzoltam" vele. Néhány percig dermesztettem a hűtőben, és mielőtt teljesen megkeményedett volna a csoki, finoman a torta köré simítottam majd később amikor teljesen megszilárdult lefejtettem róla a sütőpapírt.
Ez lett a végeredmény:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése