2016. július 12., kedd

Hercegnő torta



 Ismét eltelt egy év, unokahúgom immár 4 éves lett. Neki készült a hercegnő torta.
Emeletes, a "földszint" csokoládés, az "emelet" vanília krémes málnával.
A legjobban bevált piskóta számomra a méteres tésztáé, így az esetek többségében ezt sütöm tortákhoz. Most 2 darabot sütöttem ebből kisebb torta formában.
A csokis krémhez a brünni torta krémjét készítettem. Anyukám csoki tortája mindig ezzel van megtöltve, s mivel kivétel nélkül oda vagyunk érte ezt választottam, biztosra akartam menni.
Tehát 20 dkg cukrot, 4 tojást és 20 dkg étcsokoládét gőz felett felfőztem, majd amikor kihűlt 50 dkg rámával kikevertem.
A vaníliás krémhez 1 csomag pudingport 3 dl tejjel és 15 dkg cukorral sűrűre főztem, majd kihűlés után 20 dkg margarinnal és kevés vanília kivonattal habosra kevertem.
Amikor elkészültek a krémek, neki kezdtem a torta összeállításának:
Az egyik kihűlt torta lapot 3 részre vágtam, megtöltöttem a csokis krémmel, a tetejét és az oldalát is bevontam majd ment a hűtőbe.
A másik lapból le kellett faragni, ezért egy kisebb tálat ráraktam és körbe vágtam. Ezt a kisebb tortácskát az előzőhöz hasonlóan 3 részre vártam, de itt a leeső darabból felhasználtam még annyit, hogy még egy réteg legyen, mert magasabbra szerettem volna a csokis tortánál. Megtöltöttem a vaníliás krémmel a tortalapokat úgy, hogy minden krém rétegbe belenyomkodtam friss málnát is. Ezt a tortát is bevontam körbe is a maradék krémmel, illetve az alsó szintnek szánt csoki tortára is húztam egy réteget belőle, mivel a dekorációhoz ez sokkal jobban mutatott alapszínként.
Mivel az ünnepelt érzékeny a színezékekre, ezért fehér vagy természetes anyagokkal színezett tortát terveztem, hogy ne fájdítsuk a szívét azzal, hogy nem ehet belőle szabadon. A fehér és rózsaszín összeállítás mellett döntöttem, mivel a céklapor megfelelő természetes színező, és nem mellékesen a hercegnőkhöz is illik ez a színösszeállítás.
A kisebb, vaníliás tortácskát bevontam fehér fondanttal majd ráhelyeztem az alsó szintnek szánt részre.
Vajkrémet készítettem, amit céklaporral megszíneztem és habzsák valamint díszítőcső segítségével fodrokat "varázsoltam" a csoki torta köré.
A korona és a jogar tojás fehérje, porcukor keverékével készült. Sütőpapírra előrajzoltam a koronát, habzsákból kinyomtam a cukormázat a rajzra, majd amikor kész volt még egy réteget rányomtam (remélve, hogy nem fog eltörni amikor használom), díszítettem néhány cukor gyönggyel majd egy kévés dobozra rögzítettem amíg megszáradt. A torta dekorálás előtt szedtem csak le róla és szerencsére egyben is maradt.
A tiarát a koronához hasonlóan előrajzolt sütőpapírra készítettem, és száradás után szedtem csak le róla. Ezek a dekor elemek kerültek utolsóként a tortára.
Sok-sok lépésben készült ez a torta, nagyon munkaigényes volt, de a végeredménnyel elégedett voltam, mert a kis hercegnő boldog volt amikor megkapta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése