2016. május 16., hétfő

Macaron

Még soha nem próbálkoztam macaron sütéssel, mert mindenhol azt olvastam, hogy mennyire bonyolult, időigényes, és rengeteg próbálkozással lehet csak szépeket sütni.
A hosszú hétvége időjárása garantáltan lakásban eltöltendő időt ígért ezért gondoltam egy nagyot és macaron készítésre alkalmasnak minősítettem.
Még pénteken délelőtt 3 tojást szétválasztottam, és a fehérjéket hűtőbe raktam ahol vasárnap estig időztek. Ekkor kivettem a hűtőszekrényből, és vasárnap reggelig a konyhapulton pihentek, ugyanis a legtöbb receptnél a pihentetett tojás fehérjéket említik mint a siker egyik zálogát.
Ugyan a macaron eredetileg mandulából készül én gondoltam egyet és mogyorót használtam hozzá, feltételeztem ez is megfelel majd. Azt gondolom, hogy mandulával sem értem volna el jobb eredményt.
Fél adag készült a következőképpen:
10 dkg kristály cukrot és 10 dkg darált mogyorót (török, nem földimogyoró) kávédarálón megdaráltam. Ehhez hozzá mértem 37,5 g tojás fehérjét, majd lassan összekevertem a hozzávalókat és rövid időre félre tettem.
Egy kis lábasba kimértem 10 dkg kristály cukrot és 32,5 ml vizet majd feltettem főni. Addig főztem amíg szirup állagú lett, már kezdett jó buborékos lenni amikor levettem a tűzről. Nekem a tojásfehérjék méregetése is elég volt, nem álltam neki még a cukor szirup hőmérsékletét is méregetni (főként mert nem volt mivel) habár a "nagykönyv" szerint ennek 121 celsius fokosnak kell lennie, akkor van kész. Inkább csak a megérzésemre hagyatkoztam, amikor úgy gondoltam kész.
Míg a cukorszirup készült, 37,5 g tojás fehérjét robotgéppel felvertem, majd további keverés mellett ehhez csurgattam a forró szirupot, és még néhány percig kevertem, hogy kihűljön.
A tojáshabot apránként egy szilikonos lapáttal hozzá kevertem a mogyorós masszához, majd az egészet egy habzsákba mertem. Ezen a ponton lehetne színezéket hozzá adni, de én ezt kihagytam. Félre tettem kb.20 percre pihenni, csak eztán nyomtam kis köröket sütőpapírral bélelt tepsibe. Nem rajzoltam elő a köröket, így nem lettek teljesen egyformák. Eztán ismét 20 perc pihentetés következett, hogy kicsit száradjon meg a korongok teteje.
150 fokra előmelegített sütőben 17 percig sütöttem a kis macaronokat, majd amikor lekapcsoltam a sütőt kinyitottam az ajtaját de a tepsit benne hagytam. Amikor teljesen kihűltek, egyszerűen olvasztott csokoládéval ragasztottam össze a párokat.

a nyers korongok

sütés után
már töltve

Igazából elégedett vagyok az eredménnyel, függetlenül attól, hogy nem sikerültek tökéletesre.
Amin legközelebb mindenképpen változtatok, az a várakozási idő hossza. Türelmesebbnek kell lenni, és mindkét várakozási időt legalább duplájára kell emelni. Ezen kívül valamiféle sablont fogok használni a köröknek, hogy egyformábbak legyenek.
Remélhetőleg ezekkel sikerülni fog, hogy azok a bizonyos "talpak" is meg legyenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése