2011. augusztus 12., péntek

Sült rizspuding

Elég gyakran előfordul, hogy ennék valami édességet, de nincs otthon semmi. Vagy azért, mert ami volt azt már megettem, vagy mert ezt megelőzendő nem is vettem semmit.
Ilyen esetekre azért van néhány édesség, ami viszonylag rövid idő alatt elkészíthető, és ezekhez való anyagok megtalálhatók valamennyi konyhában.
Ez alkalommal rizspudingot készítettem.

Egy jó maréknyi rizst kb. 1,5 dl vízzel és egy csipet sóval feltettem főni és takarék lángon, időnként megkevergetve addig főztem, míg a víz szinte teljesen elfőtt. Eddigre a rizs nagyjából meg is puhult.
Ekkor felöntöttem 3 dl tejjel, került bele 3 evőkanál cukor és 2 csomag vaníliás cukor. Így főztem még kb. 10 percig, és amikor a rizs teljesen megpuhult, az egészet besűrítettem puding állagúra egy kevés vízzel elkevert étkezési keményítővel (nagyjából egy evőkanálnyival).
A kész rizspudingot kis tűzálló tálkákba kanalaztam, majd megszórtam egy kevés kristály cukorral azt remélve, hogy a sütés alatt majd szépen megbarnul. A pudinggal teli tálkákat jénai tálba állítottam - amelybe előzőleg egy pohár vizet öntöttem. Így betoltam a sütőbe, nagyjából 25 perce.
Melegen is, hidegen is lehet fogyasztani.  Én egy kis mézes málnaszörppel is meglocsoltam, hogy még finomabb legyen.
Először ezt az édességet sütés nélkül, lehűtve ettem, és úgy is nagyon jó volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése