2011. augusztus 29., hétfő

Almás pite


Az almás pite az egyik olyan édesség, amelyet szinte mindenki szeret. Lehet látni különböző főzős műsorokban rengeteg változatát, de számomra ez az igazi.

Hozzávalók (egy nagy gáztepsihez):
 50 dkg liszt
25 dkg cukor
csipetnyi só
1/2 ráma
1 sütőpor
2 tojás
tej

A hozzávalókból kevés tejjel tésztát gyúrtam, majd ketté osztottam. Az egyik felét kinyújtottam, és egy tepsibe simítottam majd megszórtam egy kevés zsemlemorzsával, hogy az almából kissé felszívja a nedvességet. Erre került a cukorral és fahéjjal párolt alma. Nem tudom, itt mennyit használtam fel, soha nem szoktam mérni. Az alma réteget pedig befedtem a tészta másik felével. Villával megszurkáltam a tésztát, majd lekentem tojással (ez el is maradhat) és forró sütőben addig sütöttem míg megpirult a teteje.
Amikor kihűlt felszeleteltem. Lehet a tetejére egy kis porcukrot szórni, ha valaki szereti.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése