2011. augusztus 8., hétfő

Muszaka

Már többször ettem muszakát - , de eddig volt közte finom és kevésbé finom is, de még soha nem készítettem.
Most, hogy tele van a kert mindenféle, finomabbnál finomabb zöldségekkel, ideje egy saját változat elkészítésének.

Kicsit hosszadalmas az elkészítés a sokféle hozzávaló előkészítése miatt.
Felhasznált alapanyagok: krumpli, padlizsán, paradicsom, fokhagyma, gyömbér, tej, liszt, olaj, fűszerek, sajt, szója (darált hús helyett)

1. Néhány krumplit egészben megfőztem, aztán amikor kicsit kihűlt, lehúztam róla a héjat.

2. Egy jó nagy padlizsánt felszeleteltem, kb. 1 cm vastag darabokra, majd egy edényben megsóztam, állni hagytam kb. fél órát. Eztán egy serpenyőben kevés olajon átsütöttem a padlizsán szeleteket szép pirosra, majd ezt is félre tettem.

3. Egy kisebb hagymát apróra kockáztam, egy kevés olajon megfonnyasztottam, majd hozzáadtam egy késhegynyi szódaport, hogy a hagyma a rövid főzési idő ellenére is megpuhuljon. Ehhez jött a szója granulátum, kockára vágott paradicsom,só, bors, egy kis darabka fahéj, kevés víz.

4. Besamelt készítettem: egy kevés olajat elkevertem 2 evőkanál liszttel, amit lassú tűzön néhány percig kevergetve megpirítottam, majd reszeltem hozzá 2 gerezd fokhagymát. Ezt felöntöttem fele rész vízzel, fele rész tejjel (összesen kb. 6 dl), ízesítettem reszelt gyömbérrel, borssal, sóval, ételízesítővel, és addig főztem, amíg besűrűsödött.

Amikor valamennyi anyagot előkészítettem, tűzálló tálban elkezdtem rétegezni: elsőként a padlizsán felét, erre jött a karikára vágott főtt krumpli, aztán a szója, majd a padlizsán második fele. Amikor ez elkészült, leöntöttem a besamel mártással, a tetejére lapka sajtot tettem (nem a legjobb választás, de elfelejtettem "rendes" sajtot venni) majd karikára vágott paradicsomot, és szárított majorannát.
Forró sütőben kb. 40 percig sütöttem. A lapkasajtnak köszönhetően nem lett szép piros a teteje, de ezt leszámítva is nagyon finom volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése