2012. október 28., vasárnap

Mákos ördögpogácsa lemon curd-del

Éppen azt próbáltam megtalálni a neten, hogy készül a lemon curd. Már nem emlékszem, hol hallottam róla, de. felkeltette az érdeklődésemet. Szóval, kutatás közben itt amolyan bónuszként rátaláltam a mákos ördögpogácsa receptjére is. Végülis a lemon curd nem e recept alapján készült, de a kis pogácsáknak nagyon örülök.

A pogácsák hozzávalói:
10 dkg darált mák
20 dkg liszt
10 dkg cukor
20 dkg vaj
2 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja

A hozzávalókból linzertésztát készítettem, amit 2 órára a hűtőbe tettem (picit maradhatott volna még, azt hiszem). Amikor kivettem a hűtőből kivettem, diónyi gombócokat formáltam, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam őket, majd egy húsklopfoló végével mélyedést készítettem mindegyikbe, amolyan kráter volt ez a süti közepén.


Ezeket megsütöttem, majd nekifogtam a lemon curd elkészítésének.

Hozzávalók:
5 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tojás
2 citrom 

A vajat gőz felett megolvasztottam, majd bele került a cukor és a citromok héja és leve, majd a felvert tojások is. Nagyjából fél óra alatt selymes krém lett belőle, továbbra is gőz felett kevergetve.
Amikor kihűlt a krém, habzsákba töltöttem, ezzel töltöttem meg a linzereket.


Ezt a  fajta tölteléket csak annak ajánlom, aki rajong a citromos ízért. Elég savanyú, tömény citromos íz a végeredmény. Ellenkező esetben meg lehet tölteni valamilyen finom lekvárral, bizonyára azzal is legalább ennyire finom lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése