2012. október 26., péntek

Sajtos karfiolkrém leves

Ahogy beköszönt az ősz és a ködös, hideg idő, úgy jön el - legalábbis szerintem - a finom, meleg krémlevesek szezonja is.
A karfiolt minden formában szeretem, és mivel most szezonja van és teli van vele a piac,  nem kellett sokat gondolkodni, mivel várjam a vendégeimet a hétvégén.
A karfiolt rózsáira szedtem, és annyi vízben ami épp ellepte, puhára főztem. Amikor elkészült, botmixerrel pürésítettem aztán félre tettem egy rövid időre.
Egy másik edényben világos rántást készítettem, amit tejjel felengedtem, sóztam-borsoztan,majd felforraltam, és amikor nagyjából mártás sűrűségű lett lekapcsoltam alatta a lángot. Ekkor néhány marék reszelt sajtot szórtam bele, és addig kevergettem míg az szépen el nem olvadt a forró mártásban.
A pürésített karfiolt újra a tűzre raktam, öntöttem rá egy kevés vizet (ízlés dolga, ki milyen sűrűn szereti a levest) és amikor forrni kezdett, hozzá öntöttem a sajtmártást, majd kóstolás után egy picit még utána ízesítettem és kész is volt. Pirítóst készítettem hozzá, teflon serpenyőben egy pici olajon sütöttem meg a bagett szeleteket, ezzel fogyasztottuk.
Nagyon hamar elkészíthető, és nem mellesleg nem kell túl sokat bajlódni a zöldség pucolással, és aztán a takarítással.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése