2013. január 29., kedd

Briós II.



Igazából, azt hiszem ez egy fonott kalács recept eredetileg, de én nem akartam fonni, így lett belőle briós.
Mostanában szeretek kelteket sütni. Egyrészt mert szeretem az otthoni péksütiket, másrészt pedig egész jól sikerülnek, így van kedvem máskor is nekiállni.

A briós hozzávalói:

1 kg liszt
15 dkg cukor
csipet só
1 kocka élesztő
6 dl tej
10 dkg olvasztott margarin

A hozzávalókból a margarin kivételével tésztát dagasztottam, legvégül az olvasztott margarint bele dolgoztam. Kelesztő tálban 1 óra alatt szépen megkelt. Ekkor picit átgyúrtam, majd elfeleztem a tésztát, majd minden felet még 8 darabra vártam. "Kígyót" sodortam mindegyikből - akkorát, hogy egy csomót tudjak rá kötni. Megkentem mindegyiket egy kevés tejjel elkavart tojás sárgájával, aztán megszórtam mákszemmel vagy szezám maggal. Így sütöttem készre.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése