2013. február 1., péntek

Mézes francia krémes

Javában tart a krémes szezon, de nálunk nagyon régen nem volt, főként a gyér tojás "termésnek" köszönhetően.  Mondjuk, a mostani receptekkel igazából nem is kell szezonálissá tenni a krémest, hiszen pudinggal készülnek és tojás fehérjével, ami nem a fokozott veszélyzónába tartozik, mint a régi tojás sárgájávan készült változatok.
Nézelődve a neten rábukkantam erre a mézes tésztával készült receptre, ami számomra újdonság volt. A krém ugyanaz, mint amivel anyukám a hagyományos krémest készíti, de a lapok egészen mások. Megtetszett, hát közös koprodukcióban megcsináltuk anyukámmal. Ő készítette a lapokat - ez a művelet a kisujjában van, én pedig nem szeretem csinálni - én pedig a krémes részt alkottam meg, és összeraktam a sütit.
A mézes lap  miatt legalább 1 napot állni kell a süteménynek, hogy szépen szeletelhető legyen, de igazán megéri ezt a kis várakozást.

Hozzávalók a lapokhoz:
1 tojás + 1 sárgája
10 dkg cukor
1 evőkanál méz
1 mokkáskanál szódapor
5 dkg margarin
30 dkg finomliszt

A mézet és a margarint mikróban megolvasztottuk, majd hozzáadva a többi hozzávalót tésztát gyúrtunk (egy pici tej is kellett hozzá), majd tepsi hátulján 2 lappot sütöttünk.
Eztán készült a krém, melyhez először 5 tojás fehérjét felvertem, majd hozzá adtam 10 dkg cukrot, és azzal még kevertem néhány percig.
Következő lépésként 2 csomag vanília pudingot 10 dkg cukorral és fél liter vízzel megfőztem, és még forrón hozzákevertem a tojáshabhoz. Óvatosan kevertem, hogy ne törjön össze a hab, hozzá adtam még egy teljes csomag instant zselatint (persze normál, főzős zselatinnal is készíthető, kinek mi van otthon). Megvártam, míg a krém langyosra hűlt, ekkor rásimítottam az egyik mézes lapra, erre 4 dl felvert tejszín (ezúttal Hulalát) jött. Következett a másik mézes lap, amire 10 dkg olvasztott csoki és 2 evőkanál étolaj keveréke került.
Óvatosan még aznap lehasítottunk egy darabot belőle, annyira jól nézett ki. De igazán szépen csak másnap lehetett szeletelni, addigra puhult meg a mézes lap.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése