2013. július 28., vasárnap

Kókusz kocka

Már a sokadik ezer éves receptünk, amely jóval az internet kora előttről származik. Amikor még munkahelyi névnapi bulikon lehetett új sütikkel találkozni, és bizony fénymásoló nem lévén kézzel kellett leírni (vagy nagyon nagy szerencse esetén a téesz stencilgépén sokszorosítva kaphattuk meg).
A kókusz kocka sikere abban rejlik, hogy a piskóta megfelelő legyen, és ne szívja be a csokoládé mázat -
anyukám receptje pont ilyen.

Hozzávalók a piskótához:
38 dkg liszt
30 dkg cukor
2 tojás
5 dkg margarin
3 evőkanál méz
1/2 csomag sütőpor
2 dl tej

A mázhoz:
20 dkg margarin
25 dkg cukor
5 dkg kakaópor
5 evőkanál tej
rum

20-30 dkg kókusz reszelék


A tojást cukorral, margarinnal és mézzel kikevertem, majd hozzá adtam a sütőporos lisztet és a tejet. Simára dolgoztam, majd egy kisebb tepsit kibéleltem sütőpapírral, elegyengettem benne a tésztát, és nem túl forró sütőben lassan megsütöttem.
Mikor kihűlt a piskóta, a máz hozzávalóit összefőztem és egy kicsit vártam, míg langyosra hűlt.
A piskótát feldaraboltam, lehetőség szerint hasonló nagyságú hasábokra, majd elkezdtem a bevonást.
Minden darabot először a csoki mázba, majd a kókusz reszelékbe forgattam. A hűtőben szépen megszilárdult a csoki, és már ehettük is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése