2013. július 31., szerda

Pizza csónakok


Most, hogy végre megérkezett a lehűlés (amennyiben a 30 fok annak tekinthető) rászántam magam, és bekapcsoltam a sütőt egy pizza sütés erejéig. Sokakkal szemben, akiknek nap mint nap főzniük kell a családjuknak, nekem van választásom, és kánikula idején hanyagolom a főzést, mivel panelban elég forró a helyzet enélkül is.
1/4 rész rozs lisztből, 3/4 rész búza lisztből, fél csomag instant élesztővel, 2 teás kanál sóval, és meleg vízzel pizza tésztát dagasztottam. Egy kevés lenmagot is tettem a tésztába. Fél órát kelesztettem, majd kézzel ketté választottam a tésztát, és mindegyiket kézzel kilapítottam nagyjából két tenyérnyi nagyságúakra. Megkentem pizza krémmel, pakoltam rá hagyma szeleteket, pepperoni paprikát, paradicsomot, szalámit, és sajt szeleteket. A széleit körben kicsit feltekertem, és csónak alakúra formáztam, mivel a későbbiekben még egy tojást szerettem volna ráütni. Ma egy főzős műsor juttatta eszembe, hogy régen mindig került tojás is a pizzára, de az idők során ez valahogy elfelejtődött. De ma...
Így nézett ki a két kis csónakocska a sütés előtt:


 Sütőpapírra raktam őket, majd mehettek is a forró sütőbe. Amikor kezdett pirulni a tészta, akkor mindegyik darabra ráütöttem egy tojást, és vissza toltam a sütőbe úgy 10-12 percre. Ez idő alatt a tészta is jól átsült, a tojások szintén.
A tészta kívül ropogós, belül puha lett. Isteni...
Érdekes módon a sajt nem olvadt meg (pedig trappistát használtam), hanem szépen megpirult a tésztához hasonlóan.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése