2013. július 4., csütörtök

Rizses csirke

A zöldségekkel jó barátságban vagyok, és ilyenkor, mikor a kert egymás után ontja a finomabbnál finomabb terméseit, szeretek belőlük belecsempészni minden ételbe, amibe csak lehet.
Így a rizses húsba is, ami most csirkével készült - bár ebbe egy kis konzerv is jutott.
Egy szombat délutánra nem is kell ennél finomabb. Legfeljebb azzal  tudtuk volna magunkat felülmúlni, ha a szabadban, tárcsalapon készítjük el. Most azonban maradtunk a benti főzöcskénél.
Először is egy fél csirkét feldaraboltunk (ezt nem igazán szeretem csinálni, szerencsére anyukám mindig megoldja) - nem csak szokásos módon, hanem a combot, mellet, szárnyat is kisebb darabokra (legalább félbe) vágva. Eztán megpucoltam és megmostam a zöldségeket: cukorborsót, répát, karalábét, hagymát, petrezselyem zöldet. Ezeken kívül még konzerv kukoricát is előkészítettem. Igazából bármi mehet bele amit szeretünk, ez tényleg csak ízlés dolga.
A hagymát apróra vágtam, kevés olajon megpároltam, majd erre kerültek a hús darabok. Kicsit megpirítottam a húst is, majd hozzá adtam a zöldségeket, felöntöttem egy kevés vízzel (el sem lepte). Fűszerezést nem vittem túlzásba, hiszen tudtam, hogy a sok zöldségek nagyon jó ízt adnak. Tehát csak sóztam és borsoztam, valamint bele aprítottam egy kis csokor petrezselyem zöldet és némi friss zsályát, és bele reszeltem 2 gerezd fokhagymát.  Amíg a hús a zöldségekkel szép lassan párolódott, egy másik edényben feltettem rizst főni. Lehetne a hússal együtt is főzni úgy, hogy félidőben hozzá adjuk a nyers rizst és együtt főzzük készre - de én így nem szeretem. Külön főtt tehát a rizs - erre mindenkinek van egy jó módszere (legalábbis remélem, bár azt vettem észre, hogy sokak nem szívesen vállalkoznak rizs főzésre mondván, hogy sosem sikerül).
A húst jó puhára főztem, de nem főztem el az összes levet róla, egy kevés szaftnak maradnia kell a finom zöldség ízeivel. Ekkor egyszerűen óvatosan hozzá kevertem a kész rizst, és már kész is volt. Bármilyen savanyúsággal, vagy friss salátával igazán finom lehet.

A ragu, még a rizs nélkül






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése