2013. augusztus 25., vasárnap

Kelt szilvás pite

Kezd érni a szilva és a ringló, amikből a lekváron, pálinkán és szilvás gombócon kívül egyéb is készíthető. például lepény :)
Ezért hát ki is mentem a kertbe gyorsan, szedtem egy tál ringlót, és nekiláttam elkészíteni.


Hozzávalók:
25 dkg liszt
8 dkg cukor
csipet só
1/2 kocka élesztő
kb. 2 dl tej
4 evőkanál olaj

A hozzávalókból tésztát dagasztottam, majd félre tettem keleszteni. Míg a tésztára vártam, megmostam és kimagoztam a ringlót, illetve kisebb darabokra vágtam. Megszórtam porcukorral és őrölt fahéjjal is.
Mikor a tészta megkelt, sütőpapírral bélelt tortaformába lapogattam - csak úgy kézzel, nem sodortam. Ráhelyeztem a ringló szeleteket, majd lelocsoltam 1 dl tejföl, 1,5 dl tejszín, cukor és fahéj keverékével. Itt már nem kelesztettem újra, hanem bekapcsoltam a sütőt és rögtön beraktam a tésztát is. Így sütöttem addig, míg a tejföl a tetején megpirult.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése