2013. augusztus 11., vasárnap

Torta sütés nélkül



Amikor kigondoltam, milyen sütit együnk a hétvégén, akkor még 40 fok volt árnyékban. Ennek köszönhetően a fő csapásirány az volt, hogy semmiképp ne kelljen sütőt használni, mert annak a gondolatától is levert a víz. Lehűlés ide vagy oda, sütés nélküli süti készült... Az egyszerűség kedvéért torta formában.

Hozzávalók az alaphoz:
25 dkg darált háztartási keksz
12 dkg olvasztott margarin
1 evőkanál kakaópor

A hozzávalókat összekevertem, majd sütőpapírral bélelt tortaformába nyomkodtam, ez lett az egész torta alapja (bár azt hiszem, inkább valamilyen vajasabb típusú keksz megfelelőbb lett volna).
A következő réteghez felvertem 1,5 dl tejszínt, majd hozzá kavartam 25 dkg mascarponét, 2 vaníliás cukrot és 1 evőkanál kristály cukrot. A kész krémbe kevertem még zselatint, hogy biztosan ne folyjon szét,
Míg a következő réteg készült, mindig beraktam a hűtőbe. 1 vaníliás főzés nélküli pudingot 4,5 dl tejjel kikevertem 4-5 percen keresztül, majd ebbe is került egy kis zselatin, és mehetett az egész a mascarpone krém tetejére.
Zárásként 2 dl tejszínhab került a tortára, amit egész és elmorzsolt amaretti keksszel szórtam meg, és meglocsoltam olvasztott csokoládéval.
Néhány óra hűtés után szépen megszilárdult az egész, és lehetett tesztelni. Mmmmm......




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése