2016. március 28., hétfő

Nagyon kókuszos torta

Ezzel a valóban nagyon kókuszos tortával leptem meg a családot húsvétkor. Pici kétség volt bennem, hogy szeretni fogják-e, mivel inkább a csokis, diós, karamelles ízek nyerők nálunk, de szerencsére sikere volt a kókusznak is.

A piskóta hozzávalói:
10 tojás fehérje
30 dkg kristály cukor
30 dkg kókusz reszelék

Felvertem 5 tojás fehérjét, majd bele került 15 dkg cukor. Tovább kevertem majd végül 15 dkg kókusz reszeléket forgattam bele, ketté osztottam és normál méretű torta formában - melyet sütőpapírral kibéleltem- 2 lapot sütöttem. Ezt még egyszer megismételtem, így kaptam 4 nagyon kókuszos torta lapot.
A krémhez megfőztem 1 csomag tejszín ízű pudingot, 1 púpos evőkanál lisztet, 5 tojás sárgáját, 10 dkg cukrot és 10 dkg kókuszt fél liter tejjel. Amikor a krém kihűlt felvertem fél liter hideg tejszínt, amit össze kevertem a kókuszos krémmel. Ezzel a krémmel töltöttem meg a tortalapokat úgy, hogy a tetejére és az oldalára is jusson a krémből. A lapokkal óvatosan kellett bánni, elég törékenyek voltak.
Néhány órára hűtőbe tettem, aztán díszítettem: felvertem 3 dl tejszínt, adtam hozzá egy kevés zselatint, és habzsák segítségével kidíszítettem a tortát. A húsvétra való tekintettel apró csoki tojásokkal tettem kicsit színesebbé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése