2011. szeptember 7., szerda

Pita


Igyekezni kell, ha minden olyan ételt szeretnénk még elkészíteni, ami akkor a legfinomabb, ha otthon termett zöldségekkel készül (vagy kert híján piacon, termelőtől megvásárolt zöldségekkel).
Egyik ilyen kedvenc a gyros, saját készítésű pitában.

Hozzávalók:
75 dkg liszt
4,5 - 5 dl langyos víz
1 élesztő
cukor
3-4 teáskanál só
3 evőkanál olaj

A hozzávalókból tésztát dagasztunk, amit letakarva duplájára kelesztünk (nagyjából 1 óra alatt). 12 darabra vágjuk, egyenként átgyúrjuk ezeket, majd letakarva újabb néhány perc pihentetés jön. Kicsit rendet rakunk a konyhában, előkeressük a sodrófát, és már sodorhatjuk is a vékony, kb. 3 milliméteres köröket  minden kis cipóból, majd letakarva újabb pihentetés következik ezúttal 30 percig. Ez idő alatt felmelegítjük a sütőt, és mehetnek is a kenyerek a sütőrácsra, ahol néhány perc alatt megsülnek. Én szeretek mindent kicsit pirosabbra sütni, ropogósabbra, de aki a puhább tésztát részesíti előnyben az kicsit korábban vegye ki a sütőből.
A rácson sütéstől idegenkedtem kicsit, de kár volt, mert igazán klassz, jól megpakolható piták sikeredtek.



Töltelékként fűszeres sült pulyka került bele valamint lila hagyma, káposzta, paradicsom.
Kétféle öntetet készítettem hozzá. Az egyikhez natúr joghurtot kevertem össze egy kevés fokhagymával, a másikhoz (csípős) pedig kimagozott, hámozott paradicsomot, apróra vágott piros húsú paprikát, és néhány kisebb erős paprikát turmix géppel pürésítettem, némi sóval és borssal ízesítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése