2011. szeptember 25., vasárnap

Tiramisu


Olvastam egy felmérést Magyarország kedven süteményeiről, ahol a 6. helyen szerepelt a tiramisu. Függetlenül attól, hogy én is szeretem ezt az édességet, örültem, hogy olyan klasszikusok mint például a somlói, a krémes vagy a zserbó megelőzték a népszerűségi listán.
Az elmúlt hétvégén és is tiramisut készítettem a megszokottól egy picit eltérő ízesítéssel.
A piskótához:  30-35 db babapiskóta, 200 ml kávé, 100 ml amaretto likőr, cukor
A krémhez: 500 g mascarpone, 400 ml jól lehűtött tejszín, 200 g cukor
3
db egész tojás, 1 csomag instant zselatin
Egy tálban összekevertem az egész tojásokat a cukorral, vízgőzre tettem, és folyamatosan kevergetve  addig kell melegítettem a cukros tojást, míg csípős nem lett a hőmérséklete. Az ujjunkkal tudjuk ellenőrizni de vigyázzunk, meg ne égessük magunkat! Ekkor levettem a krémet a gőzről, és robotgéppel addig kevertem, habosítottam, míg ki nem hűlt. 
A jól lehűtött tejszínből kemény habot vertem, majd a mascarponét hozzá adva simára kevertem. Amikor a tojáskrém teljesen kihűlt, elkezdtem összerakni a krémet. A tejszínes mascarponés tejszínhez  hozzáöntöttem a tojásos habot, és lassú mozdulatokkal  összekevertem, majd ezt követően került bele a zselatin (a legegyszerűbb az instant változat, de bármelyik fajta jó hozzá).
Egy tálban leraktam egy sor likőrös kávéba mártott babapiskótát, amire a krém fele kerül. Ezt követte egy újabb sor babapiskóta, majd a krém második fele. A sütemény tetejét megszórtam kakaóporral, majd néhány órára hűtőbe tettem, hogy összeálljon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése