2011. október 23., vasárnap

Joghurtos muffin csokoládé süveggel


Kolléga nőmnél jártunk baba nézőben, amikor ezzel a muffinnal várt minket. Sosem tartotttam túl nagyra ezt a fajta édességet, mert tulajdonképpen ez csak egy piskóta, kicsit flancosabb kivitelben. Ez a fajta viszont nagyon ízlett, már többször megsütöttem az ominózus látogatás óta.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
fél csomag sütőpor
1 kávés kanál szódapor
20 dkg cukor
2 tojás
1 vaníliás cukor
1 dl olaj
2 kis pohár natúr joghurt

A lisztet a sütőporral és szódaporral egy keverő tálba tettem, majd kissé elkevertem őket. Egy másik tálban a tojást kikevertem kicsit a cukorral és vaníliás cukorral, majd hozzá öntöttem a joghurtot és az olajat is, és kézi habverővel az egészet átkevertem, majd hozzá adtam a lisztet is. Nem kell hozzá robotgépet használni, és nem kell túl simára keverni, az a muffinnak ez nem igazán használ.
Amikor a tészta elkészült, muffin sütőbe kapszlikat raktam, melyeket félig töltöttem tésztával, és forró sütőben megsütöttem. Ebből a tészta mennyiségből 24 darab sütemény készült.
(Lehet ízesíteni aprított csokival, dióval, meggyel, áfonyával például, de én most "natúran" készítettem, mivel egy csokoládés krémmel terveztem kínálni.)


Amikor a tészta kihűlt, a következő csokis krémmel díszítettem:
15 dkg puha rámát 4 evőkanál cukorral habosra kevertem, majd hozzá adtam még 10 dkg olvasztott csokoládét, és kb. 1 dl tejszínt, majd tovább habosítottam. Mikor elkészült, torta díszítő fecskendő segítségével kis süvegeket nyomtam a sütikre, némelyiket megszórtam kókusz reszelékkel is.
Szerintem akkor a legfinomabb, ha nem a hűtőből esszük, mert ott nagyon "megfagy" a süveg. Érdemes fogyasztás előtt egy kis ideig szobahőmérsékleten tartani.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése