2012. június 19., kedd

Puncs fagylalt

Ez a fagyi már vagy 2 hete készült, de gondoltam ebben a szénaszárító melegben jó rá emlékezni.
Szerettünk volna enni egy igazi jó puncs fagyit, amilyent gyerekkorunkban a darányi Fenyő  Vendéglőben ettünk utoljára. Tartok tőle, ha ma elénk tennék az akkori fagyit, közél sem lenne olyan finom, mint ahogy emlékszünk rá, de az idő megszépíti ezeket az emlékeket.
Kutatgattam a neten, hátha találok egy jónak tűnő receptet, de ugyancsak fura dolgokat olvashattam igazi puncs fagyi címszóval.
Ezért tehát úgy döntöttem, megpróbálom magam kitalálni a receptet, hátha kijön valami jó a próbálkozásból - és tényleg így lett..
Először 4 tojás sárgáját 20 dkg cukorral kikevertem, majd hozzá adtam fél liter tejet, és ezt felfőztem majd lehűtöttem a krémet. Ezen a ponton igénybe vettem Dr.Oetker segítségét, és egy puncs ízű fagyiport kevertem hozzá, nem akartam ugyanis a véletlenre bízni, hogy a puncs fagyinak lesz-e puncs íze. Ehhez jött még úgy 2 dl tejszín, fél rumaroma, fél dl punch (ezt még néhány éve vettem Ausztriában egy adventi vásáron, mivel tudtam, hogy egyszer jó lesz valamire), illetve 5 dkg rumos tejbe áztatott mazsola (az áztató "lével" együtt).
Amikor a krém lehűlt, fagyigépben kevertettem ki. Mialatt a gép dolgozott, eszembe jutott néhány neten olvasott recept, melyekben barack lekvárt is raktak a fagyihoz. Tartottam tőle ugyan, de menet közben én is raktam bele egy evőkanálnyi házi barack lekvárt.
Nem tudom, az összetevők melyikének köszönhető, de ez tényleg egy békebeli puncs ízű fagyi lett mindannyiunk nagy megelégedésére.

  

Előkerült a kamrából egy doboz tölcsér is, úgyhogy ezt most nem kehelyből, hanem tölcsérből ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése