2012. június 11., hétfő

Eper torta

Elég sok édesség készült a hétvégén, az egyik ez az eper torta volt. Utoljára még leszedtük az epret a kertben, és végre megcsinálhattam ezt a tortát, amit hetek óta terveztem. Mostanság minden hétvégére több terv van, idő kell mire mindegyik sorra kerül.
A tortáéhoz 4 tojásból sütöttem egy sima piskótát. Amikor kihűlt megkentem vékonyan házi eper lekvárral.
A krémhez felvertem 3 dl tejszínt (cukrozott), majd hozzá kevertem 1 doboz (250g) mascarponét, 2 evőkanál cukrot és fél citrom levét. Jól felhabosítottam és a piskótára kentem, majd mehetett a hűtőbe.
5 dkg cukrot 1,5 dl vízzel felforraltam, ebbe raktam nagyjából fél kiló epret és fél csomag zselatint. Az egészet jól összeforgattam, és az epret kicsit össze is törtem, mert nem akartam áttetsző zselét a torta tetejére. Amikor kezdett megszilárdulni, a tejszínes krémre öntöttem, és ment vissza a hűtőbe amíg teljesen megdermedt.

Ez lett a végeredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése