2012. június 23., szombat

Mexikói chilis bab krumplifánkkal

A chilis bab mindig szívesen látott étel nálunk. Többnyire tortillába tekerve szokott készülni, de ez alkalommal a sok munkának köszönhetően az egyszerűbben elkészíthető krumplifánkot készítettem hozzá.
Kicsit aggódtam, hogy nem fog megkelni rendesen (főként azért mert  por élesztőt használtam, nem vagyunk ehhez túlzottan hozzászokva), de mint kiderült, kár volt ezen izgulni, hibátlan lett. Nálunk a boltban az élesztő luxuscikké lépett elő, elég ritkán lehet hozzájutni a friss változathoz - és újabban az instant beszerzése sem egyszerű. Ki tudja miért...
A chilis babhoz 2 nagy fej hagymát felkockáztam és olajon megpirítottam, majd fél kiló darált húst adtam hozzá és addig pirítottam a hagymával együtt, míg kifehéredett. Ekkor hozzáadtam őrölt piros paprikát, 2 db szárított erős paprikát elmorzsolva, 3 dl paradicsom levet (házi), borsot, vizet annyit, hogy a húst ellepje, majd így főztem fedő alatt.
Amikor a hús már megfőtt, 2 doboz vörös bab konzervet és 75 dkg mexikói vegyes zöldséget, és még egy rövid ideig főztem, hogy a zöldségeknek is legyen ideje megpuhulni. Ekkor 2 csomag mexikói chilis bab port adtam hozzá, és néhány perc után el is készült.

A krumplifánkhoz 60 dkg főtt krumpliból 2 dl meleg tejjel és 10 dkg margarinnal krumplipürét készítettem. Ezt a pürét adtam hozzá 60 dkg liszthez, 1 csomag instant élesztőhöz (nem futtattam fel, csak beleszórtam a lisztbe). Sóztam, és langyos tejjel lágy tésztát dagasztottam, majd 1 órát kelesztettem letakarva.
Amikor duplájára kelt a tészta, kisodortam, kiszaggattam, majd kb. 10 perc pihentetés után forró olajban kisütöttem a fánkokat.
Natúr joghurtba reszeltem néhány gerezd fokhagymát, kevés sót és borsot. Ezzel az öntettel és a fánkokkal tálaltam a chilis babot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése