2012. július 8., vasárnap

Vasárnapi sütögetés

Már elég régen eljött a kerti sütögetések ideje, de mi most először kerítettünk rá sort. Ki tudja miért, hisz mind nagyon szeretjük a szabadban elkészített ételeket.
A grillezéshez abszolút nem értünk, inkább a bográcsozás és a tárcsalapon sütés az, ami népszerű. Vasárnapra ez utóbbit gondoltam ki, csirke és nyúlhús sütéssel, amihez a húsokat szombaton reggel bepácoltam biztos ami biztos. A két húshoz kétféle pácot készítettem. A nyúlhoz mustárt, napraforgó olajat, fehér bort, zúzott fokhagymát, valamint friss, aprított zöld fűszereket (levendula, petrezselyem zöld, majoránna, oregáno) kevertem össze, és ebben várta a sorsát.
A csirkéhez egy magyarosabb pácot gondoltam ki, amihez egy közepes hagymát reszeltem le, néhány gerezd fokhagymát, házi piros aranyat, napraforgó olajat adtam hozzá, majd őrölt bors, erős fűszerpaprika került még bele.


Hogy a körettel se kelljen túl sokat foglalkozni a konyhában, ezért új krumplit félig megfőztünk (nagy darabokra volt csak vágva), amit szintén a tárcsalapon terveztünk befejezni.
A szuper jó idő miatt nem fával tüzeltünk, hanem előkerült  gázrózsa az egyszerűség - és a könnyebb kibírhatóság - kedvéért.
Elsőként a csirke sült, majd ezt követte a nyuszi, végül a krumpli következett, minden szép pirosra sült.


Az elkészült darabok a tárcsalap szélén maradtak, míg minden elkészült, így minden meleg maradt a tálalásig.


Készült hozzá friss új káposztából saláta, így azzal, és jó hideg üdítővel az udvaron fogyasztottuk el. Nagyon jól esett a diófa árnyékában ebédelni, beszélgetni. 
Desszertként gesztenyés álom készült, ezúttal csokoládés krémmel.
Ismétlése következik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése