2012. július 1., vasárnap

Fehércsoki fagylalt diós öntettel

Még mindig nem unom a fagyi készítést, nincs hétvége fagyi nélkül. Ez a hétvége egyébként is nagyon forró volt, ezért aztán minden okom meg volt egy újabb fajta elkészítéséhez.
Többször egymás után gyümölcsös fagyi készült, ezért most egy édes változatot gondoltam ki, és hogy legyen benne valami izgalmas, egy "öntet" is készült hozzá.

Hozzávalók:

4 tojás sárgája
20 dkg cukor
1 vaníliás cukor
20 dkg fehér csokoládé
2,5 dl tejszín

A tojás sárgáját kikevertem a cukorral és vaníliás cukorral, majd hozzá adtam a tejet, és ezt felfőztem. Mikor a krém még forró volt, a fehér csokit darabokra tördeltem és beleszórtam, majd kevergettem míg az felolvadt. Lehűtöttem aztán a fagyi alapot, majd 2,5 dl tejszínt adtam hozzá, és mivel csak másnap akartam elkészíteni, addig bekerült a hűtőbe. Másnap aztán fagyi gépben kikevertettem, de mivel nem volt elég fagyos, ezért 2 órára a fagyasztóba raktam.
Míg a fagyi a fagyasztóban várakozott, addig cukorból és kevés vízből szirupot főztem, ebbe került néhány maroknyi vágott dió. Pár percig főztem, majd amikor jónak gondoltam, levettem a tűzről és rum aromát adtam hozzá. Igazán finom illata volt így. Mire fogyasztottuk, addigra a dió beszívta a cukros szirupot, és a külsejére kicsit rá is kötött, ezért grillázsszerű lett - még jobb is, mint amilyenre terveztem. Ezzel szórtam meg a gombócokat a tálalásnál és persze került rá egy kis csokoládé öntet is.
Nagyon finom volt a fehér csoki a rumos dióval, bár nagyon édesre sikeredett. Ettől függetlenül nincs kétségem afelől, hogy elfogy majd az egész, méghozzá nem is olyan sokára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése