2012. december 24., hétfő

Briós



A mai tízórai volt ez a finom péksütemény. Azért nem reggeli, mert túl korán nem volt kedvem felkelni, a kelt tésztákhoz pedig idő és türelem szükséges.

 1,5 dl langyos tejben felfuttattam 1/3 kocka élesztőt.
30 dkg lisztet, 2 evőkanál cukrot, egy csipet sót, 1 tojást összedolgoztam az élesztős tejjel, majd 2 evőkanál olajjal. A tésztát duplájára kelesztettem, majd átgyúrtam és 3 részre osztottam.
Mindegyik cipóból egy téglalapot nyújtottam, amelyeket megkentem olvasztott margarinnal, megszórtam némi kristály cukorral és mazsolával. Feltekertem őket, kígyó alakúra, majd megformáztam belőle a briósokat. Mindegyiket megkentem felvert tojással, és megszórtam kristály cukorral. 10 perc pihentetés után mentek a sütőbe,míg szép pirosra nem sültek.
Soha rosszabb tízórait!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése