2012. december 5., szerda

Túrós zserbó

Nagyon rég volt, amikor utoljára túrós sütemény készült nálunk (túrós rétest nem számítva) ezért mindenképpen ez az alapanyag volt a kiinduló pont.
Ismerőseim körében nem túl ismert a túrós zserbó, még soha sehol nem találkoztam vele, csak itt a neten.
Mivel a zserbót szeretem, túrót úgyszintén, ezért kétségem sem volt felőle, hogy ezek kombinációjából csak valami jó sülhet ki. Szó szerint.

Hozzávalók a barna  lapokhoz :
25 dkg liszt
10 dkg cukor
6 dkg margarin
1 kávés kanál szódapor
2 kévés kanál sütőpor
1-2 evőkanál kakaópor
annyi tejföl, amivel össze tudjuk állítani a tésztát

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, majd kétfelé vágtam, és félre tettem pihenni, amíg elkészítettem a sárga lapot.

A sárga lap hozzávalói:
15 dkg liszt
5 dkg cukor
1/2 kávéskanál szódapor
1 kávés kanál sütőpor
tejföl az összeállításhoz

A túróból elkészítettem a tölteléket:
1/2 kg túrót elkevertem 15 dkg cukorral, vaníliás cukorral (vagy vanília kivonattal), 3 tojás sárgájával, 2 kanál búzadarával, ugyanennyi tejföllel, végül a tojások felvert fehérjével.

Ha ez kész, kezdődhet a sütemény összeállítása.

A barna tészta feléből egy lapot nyújtottam, amit egy kivajazott-lisztezett tepsibe simítottam. Megkentem barack lekvárral, majd megszórtam darált dióval. Eztán kinyújtottam a sárga tésztát, és befedtem vele a megkent diós barna lapot. Erre is jött egy réteg barack lekvár megszórva darált dióval, majd a túrókrém következett. Betakartam a barna tészta másik feléből sodort lappal, villával megszurkáltam majd megsütöttem
A kihűlt süteményre még olvasztott csokoládé került.
Legközelebb, amikor az alsó barna illetve a sárga lap a tepsibe kerül, akkor félig meg fogom sütni, mert így nekem nem sült át kellőképpen. Ettől függetlenül beigazolódott a gyanúm, és igazán tetszett ez a süti is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése