2012. december 10., hétfő

Szezám magos kiflik

Több rendezvényen jártam mostanában, ahol a kínált sütemények között volt kis kelt kifli, édeskés tésztával, töltelék nélkül, szezám maggal megszórva. Nagyon finom volt, szerettem volna otthon is elkészíteni. Jól sikerült, finom is lett az én kiflim, de mégsem az...


Így készítettem:
50 dkg lisztből 3 dl tejjel, 5 dkg élesztővel, 1 tojással, 2 evőkanál tejföllel, 1 csapott evőkanál sóval, 1,5 dl étolajjal tésztát gyúrtam, amit nagyjából 1 órát kelesztettem.
Amikor szépen megkelt, 4 cipóra osztottam, majd mindegyik cipóból kört sodortam, amiket 8 felé vágtam, majd a háromszögeket feltekertem kifli formára. Tepsibe raktam, megkentem tojással, megszórtam szezám maggal, és sütés előtt még 15 percet kelesztettem, majd szép pirosra sütöttem őket.


Szóval, a számomra igazi szezámos kifli receptje továbbra is kerestetik, de amíg megtalálom végre, addig  ez a fajta készül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése