2013. május 11., szombat

Csirkés-medvehagymás pizza

Már lecsengett a medvehagyma szezon, de az élelmesebbek mentettek el a növényből télire - vagy akár nyárira- hiszen jövő tavaszig nélkülöznünk kell a friss változatot.
Idén a fagyasztott mellett készült olajban elrakott változat is. A megmosott leveleket kicsit megszárítgattam, felaprítottam fűszervágó ollóval, majd aprító gépben sóval, olajjal és egy kevés borssal még megturmixoltam, és így raktam kicsi bébiételes üvegcsékbe. Nagyon jó állaga lett, reményeim szerint jól tudjuk majd használni sütéshez és főzéshez egyaránt. Eddig pogácsa és ez a pizza készült belőle, illetve fűszerként grillcsirke belsejét kentem meg vele. Mivel olajjal és sóval első ízben tartósítom a medvehagymát, csak reménykedem abban, hogy valóban tartós lesz, és sokáig eláll. Biztonság kedvéért hűtőben tárolom, és persze a biztonság kedvéért került a fagyasztóba is.
A pizzatészta elkészítéséhez ez alkalommal vollkorn kenyérlisztet használtam, melynek a lényege, hogy eleve van benne élesztő és só, tehát csak meleg víz szükségeltetik a dagasztáshoz. Amikor a tészta megkelt, szokásos módon kisodortam, majd jöhettek a feltétek. Elsőként vastagon megkentem tejföllel (szigorúan 20%-os tejfölt használok ilyenkor), majd medvehagyma krémet raktam rá, és kanál segítségével kicsit összekavartam a tejföllel. Sóval, borssal kevés olajon megpirítottam csirkemell csíkokat, amit szintén a tésztára rakosgattam paradicsom karikák társaságában. Jött egy kevés reszelt sajt, majd forró sütőbe helyeztem, és készre sütöttem. Akkor szeretem, ha a tészta alka és széle ropogósra sül.
Meg voltam elégedve az eredménnyel, és különösen ízlett, hogy nem a szokásos búza lisztet használtam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése