2013. május 9., csütörtök

Fagyi torta



Igazából ez az elnevezés nem létezik, de hirtelen ez jutott eszembe, mivel egy fagyi krém receptjét vettem kölcsön ehhez a tortához. Ezzel a krémmel kisméretű tölcséreket szoktunk megtölteni, leöntjük csokival, és néhány óra fagyasztás után faljuk. A fagyasztás egyébként nem feltétlenül szükséges, azonban nálunk így a legkelendőbb.
A torta változat így készült:
4 tojásból szokásos módon piskótát sütöttem egy normál méretű kerek tortaformában.
A krémhez 4 tojás sárgáját, 4 kanál lisztet, 4 dl tejet és 10 dkg cukrot sűrű krémmé főztem, majd amikor kihűlt 20 dkg margarinnal habosra kevertem. A 4 tojás fehérjét 20 dkg cukorral gőz felett kemény habbá vertem, és a margarinos krémhez kevertem - ez került a piskótára (nagyon jó, ha jut bele mazsola is, de sajnos most épp nem volt itthon). Eztán 3 dl tejszínhabot simítottam e a krémen, és megszórtam egy kevés reszelt csokival.
Talán jó lett volna egy kevés zselatint is hozzá adni, mert kissé lágy volt a krém. Ettől függetlenül jól sikerült - ami a képről nem igazán mondható el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése