2013. május 20., hétfő

Vargányás rizottó

 

Sok főzős műsorban elkészült már ez az étel, és a neten is sokat olvastam róla, de még soha nem álltam neki, hogy megfőzzem. A múlt héten viszont jobb ötletem  nem lévén ez a fogás készült vacsorára. Ez alkalommal nem lapoztam fel egyetlen szakácskönyvet, és nem kerestem rá receptekre sem internetes oldalakon, hanem a korábban olvasottakból ami megmaradt az emlékezetemben, az alapján kezdtem neki a főzésnek.
Arra emlékeztem, hogy a rizottóhoz van speciális rizs, illetve ennek hiányában a gömbölyűbb rizsfajták alkalmasabbak. Rizottó rizst nem akartam venni, a gömbölyűt pedig nem szeretem, ezért kizárásos alapon maradt a jól bevált hosszú szemű.
Egy kicsi hagymát nagyon apróra felvágtam, és egy kis olajban lassú tűzön megpároltam, majd hozzá adtam nagyjából 2,5 dl rizst. (Igazából főzésnél nincs szükség méricskélésre, leginkább olyan gondolomformán megy a dolog.) Rövid ideig pirítottam a rizst, majd felöntöttem vízzel, de csak annyival, ami éppen ellepte. Belereszeltem egy gerezd fokhagymát, sóztam, borsoztam, és lassú tűzön, gyakran kevergetve kezdtem el főzni. Amikor a víz majdnem elfőtt róla, akkor felöntöttem fehér borral, ugyanúgy mint korábban a vízzel, éppen csak ellepje a rizst. Bele raktam ekkor 5-6 felaprított vargánya fejet is, és szép lassan kevergetve főztem tovább, amikor elfőtt a leve, mindig felöntöttem vagy vízzel, vagy fehér borral addig, amíg a rizsszemek megpuhultak. A víz-bor arány úgy gondolom 1/3 - 2/3 lehetett.
Úgy tudom - mivel nem csak, hogy nem főztem, de nem is ettem rizottót korábban - ennek az ételnek egy kicsit levesnek kell lennie amikor elkészül. Így is volt, az utolsó felöntésnél  nem főztem el teljesen a levet. Apróra vágott petrezselyem zöldet kevertem még hozzá, ami azon kívül, hogy szépen mutat az ételben, igazán passzol a rizshez és a gombához is.
Tálalásnál meglocsoltam egy kevés olíva olajjal (amit utólag nem igazán tartok jó ötletnek, elfelejtettem, hogy nem rajongok az olíva olajért).
Elsőre nem is lett rossz, és talán - lévén, hogy szezonja van - megcsinálom spárgával is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése