2013. október 27., vasárnap

Bananita


Gyermekkorom kedvenc csemegéje volt a banán. Persze nem csak nekem, hanem rengeteg gyereknek és felnőttnek egyaránt. Ezt a rajongást leginkább az okozta, hogy elég ritkán lehetett hozzájutni, igazán nagy hírnek számított ha kapható volt. Ha elterjedt a híre, mindenki igyekezett oda érni a boltba, és a lehetőségeihez mérten a legtöbbet megvenni belőle. Ma már az év minden napján kapható, számomra el is vesztette a varázsát, ritkán fanyalodok rá. Most azonban ezen édesség kedvéért kivételt tettem, mert igazán ígéretes volt a recept, mindenképpen tesztelni szerettem volna.

A piskóta hozzávalói:
9 tojás
9 kanál cukor
9 kanál darált dió
2 kanál liszt
1/2 csomag sütőpor

A krémhez:
2 csomag vanília puding
4 kanál liszt
1 liter tej
20 dkg cukor
25 dkg margarin

Továbbá:
6 db banán
cirtomlé
3 dl tejszín + 6 kanállal
10 dkg csokoládé
6 dkg margarin
vágott dió

A felsorolt alapanyagokból a szokásos módon piskótát sütöttem, majd megvártam míg kihűl. Ez idő alatt megfőztem a krémet a pudingból, lisztből, cukorból és tejből. Mikor kihűlt hozzá adtam a margarin, majd addig kevertem míg jó habos lett.
A kihűlt piskótát hosszában ketté vágtam, majd az egyik piskótára rákentem a krém felét. Erre jött a másik piskóta, majd a krém másik fele.
Meghámoztam a banánokat, hosszában félbe vágtam mindegyiket, majd egy kevés citromlével meglocsoltam, hogy ne barnuljanak meg. A fél banánokkal kiraktam a sütemény tetejét.


Alufóliával körbe vontam a sütemény felső harmadát, majd betettem a hűtőbe addig, míg a csoki krémet megfőztem. 
Erre elővigyázatosságból volt csupán szükség, hogy a folyékony csokoládé ne folyjon le a süteményről, hanem maradjon az egész a banánokon. Valóban hatásos volt.


Egy fém tálba került 6 kanál tejszín, 10 dkg csokoládé darabokra törve, valamint 6 dkg margarin. Ezeket gőz felett összefőztem, majd  néhány perc hűtés után a banánokon egyenletesen eloszlattam, majd visszaraktam a hűtőbe, hogy megdermedjen.
Amikor ez meg volt, felvert tejszínhabbal borítottam be a csokis banánokat, amit vágott dióval és reszelt csokival szórtam meg.


Néhány órát töltött a hűtőben, majd leszedtem róla a fóliát, és lehetett is szeletelni. Látszik, hogy a fólia valóban jó szolgálatot tett, nem engedte lefolyni a csokit - ez is volt a cél.
Így néz ki felszelve:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése