2013. október 30., szerda

Vajas-citromos csirke, sült céklával

Ma nagyon jó voltam magamhoz, ezért finom vacsorát készítettem. Hétköznapokon jobbára egyszerű vacsorákat szoktam készíteni. Néha annyira egyszerű, hogy csak néhány szendvics készül. Viszont vannak napok, amikor kifejezetten jól esik elbíbelődni egy-egy munkanapon is valamivel, aminek az elkészítése tovább tart 3 percnél. Na, ez egy olyan nap volt - szerencsére.
Fogtam egy csirkemellet, majd felszeleteltem nem túl vékony szeletekre. Megsóztam, borsoztam, meglocsoltam cirtomlével és olvasztott vajjal, majd egy jó órára hagytam így állni.
Míg a husi pihent, megmostam egy céklát, hosszában ketté vágtam majd egy sütőpapírra helyeztem. Meglocsoltam olíva olajjal, megsóztam és borsoztam, majd alufóliával letakarva sütőbe raktam és megsütöttem. Miközben sült, még 2 hámozatlan krumplit is mellé raktam. Elég sokáig kellett sütni a céklát, bár a pontos időt nem figyeltem. Kivettem a sütőből amikor elég puhának éreztem, és megvártam míg lehűl. Ez idő alatt megsütöttem a csirkemellet: egy serpenyőben vajat hevítettem, majd beleraktam a húst. Néhány percig sütöttem, majd megfordítottam a szeleteket, majd fűszereztem egy nagyobb csipet kakukkfűvel és egy kevéske rozmaringgal, valamint ismét meglocsoltam citromlével. Nem sokkal később szép pirosra sültek.
A cékla kihűlt, így le tudtam húzni a héját. Felszeleteltem, és mehetett a tányérra a félbe vágott krumplikkal és a csirke mellekkel.
Most először sütöttem céklát, de biztosan nem utolsó alkalommal. Nagyon finom, édes volt, igazán illett a mai vacsorához.




2 megjegyzés: