2013. október 22., kedd

Mák torta




Mostanában egyre inkább kedvelem a mákos süteményeket, pedig régebben nem ettem volna meg semmi pénzért olyasmit, amiben mák van. Nem azért mert nem szerettem az ízért, egyszerűen csak nem fogyasztottam. Most viszont egyre többször sütök olyan édességeket, amiben a mák is szerepet kap.
Névnapomon meglátogatott a családom, nekik készítettem a tortát. Eredetileg ez "mák kocka", én azonban az egyszerűség kedvéért hajlamos vagyok minden süteményt tortaként elkészíteni - most is ez történt.
 A díszítést idő hiányában egyáltalán nem vittem túlzásba, de most nem is ez volt a lényeg, hanem az íze. Az pedig szerencsére mindenkinek bejött. Mi kell ennél több?

A tortához egy "sima" és 2 db mákos piskótából áll.

Hozzávalók a "sima" piskótához:
3 tojás fehérje
3 evőkanál kristálycukor
3 evőkanál liszt
2 evőkanál olaj

A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a cukrot és az olajat és ezekkel együtt tovább vertem a habot. Amikor már elég kemény lett, belekerült a liszt amit szintén alaposan elkevertem. Sütőpapírral bélelt tortaformában nagyjából 10 perc alatt megsütöttem a piskótát.

Hozzávalók 1 db mákos piskótához:
3 tojás fehérje
3 evőkanál kristálycukor
5 evőkanál darálatlan mák
2 evőkanál liszt
 A hozzávalókból az előzőekhez hasonlóan piskótát sütöttem. Az eredeti recept szerint ezt a piskótát ketté kellett volna vágni, de én erre nem láttam esélyt, nem volt elég vastag. Így sütöttem gyorsan még egy mákos piskótát, és így már nem volt gond a mennyiségekkel.
Míg a piskóták hűltek, megfőztem a krémet: fél liter tej, 6 tojás sárgája, 7 evőkanál cukor szükségeltetik hozzá. Ezeket krémmé főztem, majd amikor kihűlt 20 dkg margarint kevertem hozzá, és ezzel töltöttem meg a tortalapokat.
Alulra került egy mákos lap, majd egy adag krém, aztán jöhetett a fehér piskóta a tetején egy újabba adag krémmel. A tetejére került a második mákos lap, amit vékonyan megkentem krémmel, és a torta oldalát szintén bevontam.
Utolsó lépésként 3 dl tejszínhabbal díszítettem a torta tetejét, majd mehetett a hűtőbe.
A képek nagyon gyatrára sikeredtek sajnos, mivel telefonnal készültek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése