2013. október 13., vasárnap

Sztracsatella szelet - sütés nélkül

A fészbúkon posztolta egy ismerősöm ezt a receptet azzal a megjegyzéssel, hogy hétvégén leteszteli. A következő bejegyzésben pedig már arról számolt be, hogy igazán finom volt - én pedig hittem neki, és gyorsan ki is próbáltam. Nem kell sütni - ahogy a bejegyzés címében is szerepel - ami jelenleg még vonzóbbá tette számomra, mivel elég kevés kedvem volt pepecselni sütéssel idő hiányában.

Hozzávalók:
1 l tej
2 dl búzadara
2 dl cukor
2 tojás sárgája
1/2 margarin
3 dl tejszín
1 tábla csokoládé
babapiskóta (kb. 30 dkg)

A búzadarát, cukrot és tojás sárgákat elkevertem a tejjel, és krémet főztem belőle. Félre tettem, hogy kihűljön, közben időről időre megkevertem a folyamat gyorsítása érdekében. Amikor kihűlt a krém, hozzá kevertem a margarint.
Ezután felvertem a tejszínt, majd lereszeltem a csokit (nálam étcsoki volt, de lehet bármilyen ízlés szerint) és beleforgattam a tejszínhabba.
Előkészítettem egy tányér tejet amit kicsit meglangyosítottam mikróban, majd elkezdtem összerakni a süteményt.
Egy magasabb tepsibe sütőpapírt raktam úgy, hogy a pereménél magasabb legyen a papír (azért, hogy ha lehűl a sütemény ki tudjam emelni és könnyebben szeletelni). Az alját kiraktam tejbe mártott babapiskótával, amire a margarinos krém felét simítottam, majd a csokis tejszínhab felét, majd az egészet megismételtem, a legfelső réteg a csokis tejszín lett. Megszórtam még egy kevés kakaóporral és reszelt csokival, és beraktam a hűtőbe egész éjszakára.
Másnap a papír segítségével könnyen kivettem a tepsiből, és szépen lehetett szelni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése