2011. november 22., kedd

Sütőtök rolád



Itt a sütőtök szezon. Sajnos nem lett sok sütőtökünk ebben az évben, úgyhogy érdemes meggondolni miképpen használjuk fel. Nem, mintha nem lehetne kapni szinte minden üzletben, de olyant ami nálunk terem nem nagyon kaptam még sehol. Még soha nem készítettem süteményt sütőtök felhasználásával, nem is terveztem. De amikor nézelődés közben megtaláltam Jade konyhájában ezt az érdekes receptet, azonnal a kipróbálása mellett döntöttem, és nem bántam meg.


A piskóta hozzávalói: 15 dkg liszt, fél teáskanál szódapor, fél teáskanál sütőpor, 1 teáskanál karácsonyi fűszerkeverék, csipet só, 3 tojás, 15 dkg cukor, 2,5 dl sütőtök püré, 2-3  marék durvára vágott dió.

Egy keverő tálban összekevertem a lisztet, szódaport, sütőport, sót és fűszerkeveréket. Egy másik edényben felvertem a tojásokat, majd hozzáadtam a sütőtök pürét. Nem tudom, hogy nálunk kapható-e sütőtök püré, nem is kísérleteztem a megtalálásával, inkább otthon készítettem: sült tököt összeturmixoltam mézzel, tejjel és egy kevés karácsonyi fűszerrel, és ezt adtam a tojáshabhoz.
Ebbe a keverékbe forgattam bele a lisztes keveréket, majd sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam a kész masszát, és megszórtam a vágott dióval, és így sütöttem meg. Amikor kissé kihűlt, eltávolítottam róla a sütőpapírt, és egy konyharuhába felcsavartam, és félre tettem.

Míg a piskóta hűlt, elkészítettem a krémet, melynek hozzávalói: 22 dkg krémsajt, 10 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, 5 dkg margarin.  Ezeket turmixgéppel alaposan összekevertem, majd egy időre beraktam a hűtőbe.



 Amikor a piskóta kihűlt, a krémet egyenletesen elsimítottam rajta, majd óvatosan feltekertem. Nekem kissé folyós lett a krém, ezért beraktam a fagyasztóba egy rövid időre, ami igazán hasznára vált.






Mindenkinek, aki csak evett belőle, nagyon tetszett, ezért biztosan nem most készítettem utoljára. De ezen kívül kipróbálok majd másik sütőtökös édességeket is - legalábbis ez a tervem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése