2011. november 12., szombat

Zöldbab leves

Megérkezett a hideg, és ilyenkor igazán jól tud esni egy finom, forró leves. Megmelengeti a testet és a lelket, és kicsit feledteti a ködös, nyirkos idő kellemetlenségeit.
Zöldbab levest készítettem egyrészt az előbb leírt okok miatt, másrészt pedig azért, mert nagyon szeretem, és nem utolsó sorban hamar elkészíthető.




A következők szükségesek hozzá:

sárgarépa
fehérrépa
paszternák
zöldbab
virsli
tejföl
liszt
ecet
só, bors, ételízesítő

A zöldségeket megtisztítottam és feldaraboltam, és egy kevés olajon néhány percig pároltam, majd egy teáskanálnyi őrölt paprikát raktam bele, hogy egy kis színe legyen. Felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje a zöldségeket, sóztam-borsoztam, illetve ételízesítő is került bele.
Amikor a zöldségek már majdnem megfőttek, beleraktam a felkarikázott virslit, és együtt főztem tovább, majd liszttel elkevert tejföllel behabartam. A tejfölös levesekben szeretem az ecetet, ezért került bele egy evőkanálnyi.
Tészta ezúttal nem került bele, mivel kifelejtettem, egyébként többnyire tollszárat szoktam belefőzni.




(A képen látható kanál nem saját gyártmány, egy búcsúban jutottam hozzá és megőriztem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése