2011. december 18., vasárnap

Karácsonyi mézes


A héten végre eljutottam odáig, hogy megsüssem mézes tésztából a régóta tervezett koszorút a karácsonyi asztalra, illetve néhány apróbb süteményt, amivel az ajándékok csomagolását szeretném majd feldobni.
Sajnos a munkám olyan, hogy a karácsony előtti időszak az egyik leghúzósabb az évben, ezért csak apránként, több estére elosztva csinálgatom az ajándékokat, így volt ez a mézessel is.
3-4 évvel ezelőtt kaptam a receptet egyik barátnőmtől, és mivel neki ez bevált, nem álltam neki keresgélni jobb után, hanem ebből dolgoztam.
 Elkészítés: 5 tojást, a z 50 dkg cukrot és a karácsonyi fűszerkeveréket langyosra melegített 15 dkg mézzel habosra verjük. 75 dkg lisztet és az 1 dkg szódabikarbónát összekeverjük és a habos masszához adjuk, jól összegyúrjuk. 
Mivel nem volt időm már a gyúrás napján a sütésre, ezért másnap estig a hűtőbe került a tészta, és csak akkor szaggattam és sütöttem ki (nagyjából 1 cm vastagra nyújtottam). 


 Díszíteni csak a következő napon értem rá.A mázhoz 1 tojás fehérjét, 25 dkg porcukrot és egy csepp ecetet jól kikevertem, és nylon zacskó segítségével díszítettem a sütiket. Egy részt kivettem a mázból, és ahhoz piros ételszínezőt raktam. 




Ahhoz képest, hogy életemben másodszor próbálkoztam ezzel, egész jók lettek. Nyilván a profikhoz képest ezek elég gyengén néznek ki, de végül is nekem tetszenek. És ez a legfontosabb.... 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése