2011. december 31., szombat

Marcipános csokoládé torta





Ez volt az egyik édességünk karácsonykor. Nem rég láttam az üzletben, hogy lehet kapni kis kiszerelésben, elérhető áron marcipán masszát, ekkor gondolkodtam el, hogy milyen finomsághoz lehetne felhasználni. Egy csoki tortába "építettem be", amit több recept összevonásával hoztam össze. Még van mit finomítani rajta, de szerencsére azért nem maradt belőle egy morzsányi sem.


A fehér piskótához:
1 pohár kefír
2 pohár liszt
1 pohár cukor
fél pohár olaj
2 tojás
1 csomag sütőpor

Kakaós piskótához:
2 tojás
13 dkg cukor
fél dl olaj
fél dl meleg víz
12,5 dkg liszt
fél csomag sütőpor
kakaópor

A krémhez:
fél doboz mogyorókrém
2 csomag étcsokis pudingpor
fél liter tej
12,5 dkg margarin
fél dl tejszín
15 dkg cukor
20 dkg (1 csomag) marcipán massza

Díszítéshez:
2-3 dl tejszín (cukrozott megglét használtam)

A sárga piskótához a hozzávalókat egy tálban simára kevertem, majd sütőpapírral bélelt torta formában megsütöttem. Amikor kihűlt, ketté vágtam.
A barna piskótához a tojás sárgáját a cukorral habosra kevertem, majd apránként hozzá kevertem az olajat és a meleg vizet. Ezután óvatosan hozzá forgattam a tojások habbá vert fehérét, a lisztet, kakaót és sütőport, és szintén sütőpapírral bélelt tortaformában megsütöttem, amikor kihűlt, ketté vágtam. A kakaós piskótát a ketté vágás után meglocsoltam mandula likőrrel (mindkét vágott oldalát).
A krémhez elsőként megfőztem a pudingokat a tejjel, majd kihűlés után habosra kevertem a margarinnal és a cukorral, valamint a tejszínnel (hogy kicsit krémesebb legyen).
Ezután összeállítottam a tortát: alulra egy kakaós piskóta került, erre a pudingos krém fele. Betakartam az egyik sárga piskótával, amit megkentem mogyoró krémmel, majd befedtem a kinyújtott marcipán masszával, mire újból mogyoró krém került, majd a második sárga piskóta. Eztán következett a csokis krém második fele, majd a második barna piskóta.
Egy kevés csokis krémet félre tettem, amivel később a torta oldalát vontam be. A tetejére kb. 2-3 dl tejszínt vertem fel, és saját készítésű, csokiból készült dekorációt raktam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése