2012. március 31., szombat

Kakaós torta szeletkék

Nagyon régi a recept, tehát nem is emlékszem, vajon miért ez lehet a neve.
Valószínűnek tartom, hogy egy krémes sütemény lehetett eredetileg, de nekem csak a piskótája tetszett meg, és csak azt jegyeztem le.
De nem számít ez már, a lényeg az, hogy ez egy nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető süti, és minden bizonnyal az összes konyhában megtalálható hozzá valamennyi alapanyag.
Régebben sokszor sütöttem ilyent, aztán egy jó időre megfeledkeztem róla. Most újra előkerült...

Hozzávalók:
1 tojás
8 dkg margarin (vagy 6 dkg zsír)
18 dkg cukor
2,5 dl tej
25 dkg liszt
1 sütőpor
kakaópor
kandírozott narancs
cirtomhéj
mazsola


A tojást a cukorral és margarinnal kikevertem, majd hozzá adtam a tejet, lisztet, sütőport, kevés reszelt citromhéjat és 3 kanál kakaót és az egészet simára kevertem. Eztán került bele a narancs és a mazsola.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, erre simítottam a kakaós tésztát, a tetejét pedig megszórtam 2-3 marék vágott dióval, majd megsütöttem.


 Elég vastag lett a tészta, ezért egy idő után letakartam sütőpapírral, hogy ne égjen meg a teteje - de elkéstem ezzel, a dió egy picit megkapott, de nem száradt ki a tészta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése