2012. március 5., hétfő

Szülinapi menü

Anyukám születésnapja volt vasárnap, ezért kihasználva ezt az alkalmat, meghívtam a családot egy ebédre. Ilyenkor mindig sokat filózok azon, mit süssek-főzzek, mert valami újdonságot szeretnék készíteni.
Évekkel ezelőtt vettünk egy Pataki tálat, de valahogy leszoktunk róla, hogy használjuk, ezért úgy gondoltam, ebben készítem a húst, a régi idők emlékére.
Nyulat és csirkét sütöttem, amit előző este bepácoltam étolaj, mustár, fehérbor, hagyma, fokhagyma, fehérbor, só, bors keverékébe.
Mivel mind a nyúl, mind a csirke hamar megsül, ezért csak fél órára áztattam be az edényt, majd belepakoltam a húsokat, szórtam rá még egy kevés tárkonyt, illetve hozzá pakoltam még néhány szelet zellert és egy felnegyedelt sárgarépát. A tálat hideg sütőbe kell berakni, nehogy a hirtelen hő hatására megrepedjen. Én is így tettem, egy ideig fedővel sütöttem, majd egy idő után levettem a fedőt, hogy szépen megpiruljon a hús.





Köretként krumplit, répát és zellert pároltam, majd egy szűrőben lecsepegtettem, és megszórtam 2 marék búzadarával. Libazsírt hevítettem jó forróra, és abban sütöttem pirosra a zöldségeket, a búzadara miatt egy ropogós réteg keletkezett raja, nagyon finom lett.




Készítettem még hozzá vörösborral párolt vörös káposztát, illetve vörösboros meggymártást is, de ezekről idő hiányában már nem készítettem képet, mivel kicsit megcsúsztam a főzéssel, és már nem akartam próbára tenni a vendégeim türelmét.

Desszertként oroszkrém torta készült

A gesztenyetortánál leírt módon egy sárga piskótát készítettem, amelyet - miután kihűlt - három felé vágtam.
10 dkg mazsolát beáztattam fél deci rumba.
A krémhez 5 tojást felvertem 15 dkg cukorral, majd hozzá adtam 3 dl tejet, egy vanília rúd kikapart belsejét, és a krémet gőz fölött felfőztem, majd félre tettem hűlni. Közben egy csomag zselatinport kikevertem fél deci vízzel, felforraltam, és egy kis kevergetés után a tojáskrémhez adtam, majd az edényt hideg vízbe téve tovább kevergettem, míg a krémem teljesen kihűlt.
Ekkor felvertem 3 dl tejszínt (olyant, ami már eleve édesítve volt), és a mazsolával együtt a kihűlt krémhez vegyítettem, és megtöltöttem a tortalapokat úgy, hogy egy vékony réteg krém a legfelső lapra is került.


Hűtőbe tettem néhány órára, amikor már jól lehűlt, kivettem a tortaformából és díszítettem tejszínhabbal, citrommal, kandírozott naranccsal és mandulával.



Boldog szülinapot, anyu!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése