2012. március 23., péntek

Krumplis lángos

A hosszú hétvége jó alkalomnak tűnt, hogy megsüssem életem első lángosát. Évekig nem voltam hajlandó megenni, manapság viszont többször eszembe jut, milyen jó is lenne egy friss lángos.
Akárhogy is, ez egy igazi hungarikum. Vannak, akik csak a szájukat húzogatják ha a lángosról van szó, de az emberek többsége ha nem is imádja, de bizonyára nosztalgiával gondol rá, hiszen gyerekkorunkban jó néhányat elfogyasztottunk strandolás közben.

Szóval, így készült a krumplis lángos:

Sós vízben megfőztem 3 krumplit, leszűrtem (a levet nem öntöttem ki), és krumplinyomóval összetörtem.
5 dkg élesztőt felfuttattam egy csésze tejben egy kevés cukorral.
1 kiló lisztből a tört krumplival, sóval, élesztővel közepesen lágy tésztát dagasztottam. Ehhez részben tejet, részben pedig a krumpli főzőlevét használtam fel. Nagyjából 1 órát kelesztettem, majd ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát, és egy csészével kiszaggattam. Eztán  a kis lángosokat letakartam terítővel, és most egy rövidebb, 15 perces várakozás következett, majd forró olajban kisütöttem a tésztát.
Nálam most a tejfölös-lilahagymás változat a favorit, de persze a hagyományos fokhagymás is jól fogyott.

Így nézett ki a megkelt tészta

Szaggatás szigorúan csészével - ahogy anyutól láttam

Sütés bő olajban

Hagymás-tejfölös, a kedvenc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése