2012. május 14., hétfő

Flódni

Pár  hete nézelődtem a neten, és több helyen is "belefutottam" a flódniba. Ekkor jutott eszembe, hogy valamikor mi is többször megsütöttük, de az utóbbi években megfeledkeztünk róla. Elhatároztam hát, hogy újra elkészítem - bár az elhatározást csak néhány hét után követte tett. 

Hozzávalók a tésztához: 
½ kg liszt, 25 dkg margarin, 1 sütőpor, 2 dkg élesztő, 1 dl tej, 1 ek. cukor, 3 ek. tejföl.

A töltelékhez: 
1 kg reszelt alma, 3 dkg ráma, ½ citrom leve, cukor, 3 dl tej, 25 dkg mák, 25 dkg dió, néhány kanál barackíz.

Cukrozott langyos tejben felfuttattam az élesztőt.
A lisztben elkevertem a sütőport és a margarint, beleöntöttem a kovászt és a tejfölt, majd simára gyúrtam, és 4 cipóra osztva ½ órát pihentetettem.



 






Két cipót közepes méretűre nyújtottam, a tepsi hátán elősütöttem (a nyers tésztát megszurkáltam villával), majd hagytam kihűlni.





Az almát citromlével, cukorral a margarinon megpároltam.
A tejet felforrósítottam, az egyik felét a cukros mákra, másikat a cukrozott dióra öntöttem.
A maradék két cipót kinyújtottam, az egyiket tepsibe terítettem, megkentem a baracklekvárral, rátettem a diót. Erre egy elősütött lapot került, majd a mák, aztán következett a másik elősütött lap, az almakrém és a végén a nyers lap. A tetejét szintén megszurkáltam villával, és pirosra sütöttem.
Amikor kihűlt, akkor lett szeletelve.

Aki szereti a bejglit és az almás pitét, az ebben a süteményben egyben megkaphatja mindkettőt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése