2012. május 26., szombat

Mascarponés eper fagyi

Néhány nappal ezelőtt hirtelen felindulásból vásároltam egy fagylalt készítő gépet. Egyik nap eszembe jutott, hogy jó lenne, másnap megláttam egy szórólapon, harmadnap már meg is vettem.
Ő az...

Nem szoktam semmit ilyen gyorsan megvenni, ezért izgultam nagyon, milyen eredményt hoz az első próba.
Mivel eper szezon van, nem kellett túl sokat gondolkodni azon, hogy milyen fagyi készüljön elsőre.
Tegnap este beraktam a tartályt a fagyasztóba, hogy amikor neki szeretnék állni a tesztnek, akkor erre már ne kelljen várni - az amúgy sem az erősségünk.

Így készült:
40 dkg epret összeturmixoltam és 5 dkg cukrot, fél citrom levét és reszelt héját kevertem hozzá. 15 deka mascarponét 2,5 dl tejszínnel kikevertem, majd ehhez jött az eperturmix. Összekevertem a két összetevőt, majd a gépbe öntöttem.
1 liter fagyi készítésére alkalmas ez a gép, egy kicsit sok lett bele ez a mennyiségű alapanyag.


Majdnem kibuggyant belőle a krém - legközelebb kevesebb tejszín és mascarpone kerül bele, de az eper mennyiségén semmiképp sem fogok változtatni (legalábbis csökkenteni biztos nem fogom).
40 perc keverés után kapcsoltam ki a gépet, és már alig vártam a kóstolót. Nagyon reménykeltő volt, amit láttam (ez a kép nem lett túl jó, a valóságban sokkal ínycsiklandozóbban nézett ki).


Lehet, hogy érdemes lett volna még egy rövid időre a fagyasztóba tenni fogyasztás előtt, de ez most elmaradt. Mihelyt lekapcsoltam a gépet, már ettük is egy kis tejszínhabbal, és eper turmixszal meglocsolva.



Még soha nem ettem otthon, gépben készített fagyit. Régen anyukám sokszor csinált fagyit, de gép nélkül, megfőzte, fagyasztotta, ettük. Az is szuper volt, de ez most egy más minőség, sokkal krémesebb. Egy szó mint száz, nagyon elégedett vagyok az első fagyival. Tartottam tőle, hogy valami híg krém sikeredik belőle, de szerencsére minden jó alakult, szívembe zártam ez a gépet már most.
Alig várom a holnapi vajkaramellásat, remélem hasonlóan elégedettek leszünk az eredménnyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése