2012. május 30., szerda

Karamell fagyi

Az eper fagyi saját kútfőből készült, a mostani karamell ízűt viszont a neten találtam. Már nagyon régen el volt mentve a kedvencek közé, de eljött annak az ideje is, hogy végre leteszteljük.
Eredetileg mint sós vajkaramell fagyi szerepelt, és ez a szó (mármint a vajkaramella) olyan akár egy varázsige. Imádjuk.
A fagyihoz 300 g kristálycukrot kis lángon felolvasztottam, majd amikor már az egész szép világos barna volt, lehúztam a tűzről, majd hozzá kevertem egy negyed teáskanál sót és 6 dkg margarint. Amikor a margarin felolvadt, felöntöttem fél liter tejjel és 2 dl tejszínnel. Az olvasztott cukor a hideg tej hatására kissé megkeményedett, de a lángra visszatéve és  melegítve szépen megolvadt újra.
5 tojás sárgáját turmixgéppel kikevertem, majd adtam hozzá néhány kanállal a karamelles tejből, és még egy kicsit kevertem, aztán a tojáskrémet a forró tejhez kevertem vigyázva.
Nagyjából 20 percig főztem még a krémet, és miután kihűlt, a hűtőbe raktam, mert csak másnap akartam a fagyit elkészíteni.
Másnapra jól lehűlt a fagyi alap, és jócskán besűrűsödött, ezért nagyjából 1 deci tejszínt kevertem még hozzá, így került a fagyi gépbe 45 percre.
Kissé lágyra sikeredett a fagyi, kellett volna 1-2 óra a fagyasztóban, de nagyjából fél óra jutott csak erre, aztán kóstoltuk is.
Isteni lett. Nem volt vajkaramella íze (erre még rá kell jönnöm, hogy miért), de nagyon finom karamell ízű volt.





A képek sajnos  nem lettek túl jó minőségűek, de kinek van ideje és türelme precizkedni, ha egy ilyen guszta adag fagyi mosolyog rá?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése