2012. május 22., kedd

Rakott tészta

Szeretem a tésztákat, nem túl bonyolult az elkészítésük, és igazán finomak is. Na, nem csak a különböző olasz és nemzetközi receptek alapján készült tészták, hanem a jól ismert krumplis, káposztás vagy túrós is.
A mai tészta elkészítése nem annyira idő, mint inkább edény-igényes. Utána lehet mosogatni rendesen, de szerintem igazán megéri.
Főzni sosem szoktam pontos mérések alapján, csak úgy  "gondolomformán" adagolom a hozzávalókat, a mérést csak a sütésnél alkalmazom. Az alapanyagok arányát úgyis a családok ízlése határozza meg, tehát a tökéletes arány kóstolás útján állapítható meg.

Ehhez a tésztához a következőket használtam fel:

 darált hús (pulyka és sertés vegyesen), hagyma, fokhagyma, piros paprika, paradicsomlé, só, bors, oregano, bazsalikom,majoranna

tej, margarin, liszt, víz, ételízesítő, só, füstölt sajt

csavartészta (lehet tollszár is)

Elsőként egy kisebb hagymát felaprítottam és egy kevés olajon megpároltam. Került bele eztán fűszerpaprika, majd a darált hús. Kicsit átforgattam, míg a hús kifehéredett, majd öntöttem rá paradicsom levet,vízet, és fűszereztem sóval, borssal, oreganóval, majorannával és bazsalikommal, illetve reszeltem hozzá egy gerezd fokhagymát is. Ezt szép nyugisan készre főztem, és ezalatt megfőztem a tésztát is (nem kell túlfőzni, mert még sütni is kell).
Lisztből, tejjel és vízzel (fele-fele), egy kis margarinnal vagy vajjal nem túl sűrű besamelt főztem. Amikor elkészült, belekevertem reszelt füstölt sajtot, aztán következett a tészta összerakása.
Egy tűzálló tálba raktam a tésztát, erre egyenletesen eloszlattam a húst, majd ráöntöttem a sajtmártást. Villával kicsit beletúrtam kicsit a tésztába, hogy a hús és a mártás is jól elvegyüljön vele. Ezután beraktam a sütőbe, míg a teteje kicsit megpirult.
Tálaláskor egy kevés reszelt sajtot szórtam még rá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése